Promovare a produselor tradiționale și artizanale românești: Branza maturata de la Manufactura de Branza

17 octombrie 2017

Branza maturata de la Manufactura de Branza

Branza maturata de la Manufactura de Branza


Produs: Branza maturata
Denumire: Manufactura de branza
Familia: Varga
Localitate: Cund, Mures
Traditie din 2016
100% manufactura

«Calitate, nu cantitate.»


     Am incercat aceasta branza la prima editie a Targului Cetatii din Tg Mures. Cei din Cund sunt foarte activi si prezenti la evenimentele de acest gen din toata tara si ofera pe langa diversele tipuri de branza maturata, un pachet interesant de clatite sau vin fiert in sezonul rece.

     "Manufactura de Brânză produce brânză maturată după metoda de producție elvețiană. Manufactura noastră prelucrează laptele din ferma proprie, lapte produs pentru gust, nu pentru cantitate. Primăvara/vara văcuțele noastre bălțate și-o petrec în libertate, pe pășune, producând lapte doar din ierburi și mirodenii! Iarna primesc furaje naturale produse în ferma noastră: fân, lucernă, sfeclă furajeră și obroc. (...) Folosim doar laptele din propria fermă, lapte nepasteurizat pentru gust adevărat! Nu folosim clorură de calciu sau alte E-uri! Singurul conservant folosit de noi este apa sarată de izvor, de la Sovata! Maturarea (2 luni) are loc în pivnița special construită pentru brânzele noastre, oferind condițiile optime de păstrare! (...)"

    Aceasta este descrierea pe scurt a celor de la Manufactura de Branza, aflati mai multe detalii prin intermediul unui interviu scris special pentru cititorii Onucai.

1. Incepand din ce an aveti traditie in domeniu?
Am început producția de brânză maturată în mai 2016.

2. În ce an ati inceput practic productia dupa toate certificarile si obtinerea autorizatiilor?
Tot în mai 2016.

3. Sunt dificil de obtinut?
Ca și producător local nu, dar trebuie îndeplinite condițiile pentru producție.

4. Cine se afla in spatele micutei voastre afaceri, creierul operatiunilor?
Probabil eu, István Varga.


5. Cati oameni sunt implicari in procesul de productie?
În total suntem 13 oameni, de la mulgători la tractoristi, părinții mei și prietena mea. Toți avem un rol bine definit.

6. In ce procent procesul de productie este manufactura si in ce proportie este mecanizat? Laptele se amestecă cu un malaxor, în rest totul este la nivel de manufactură. Nu folosim prese pneumatice, ci greutăți.

7. In ce localitate va desfasurati activitatea de productie?
Atelierul nostru este la Cund, comuna Bahnea, județul Mureș.

8. Care este gama voastra de produse? Producem brânză maturată în 5 varietăți: nature, îmbibată în vin roșu, cu piper verde, cu chilli și ciocolată și cu nuci îmbibate în coniac.

9. Care este produsul reprezentativ simbolic pentru micuta voastra activitate de productie? Cred că brânza cu chilli și ciocolată.


10. Istorisiti putin tehnica, pasii productiei lui. Brânza cu chilli și ciocolată se produce ca și o brânză nature, doar că pe urmă amestescăm pasta cu fulgi de chilli și adăugam ciocolata cu conținut mare de cacao în straturi în pastă.

11. Prin ce se remarca produsele voastre fata de restul ? Ce au unic ?
Unice sunt în parte combinațiile gen chilli-ciocolată, sau nucile îmbibate în coniac. Comparativ cu produsele industriale aș numi faptul că avem circuit închis, adică folosim doar lapte din producție proprie.

12. V-ati gandit sa va inregistrati produsul, sa il atestati drept un produs traditional?
Nu, produsul nu este unul tradițional ardelenesc. Rețeta provine din Elveția, nu îl vom înregistra drept românesc.

13. Va ajuta cineva in promovarea produsului dvoastra ? Ati investit in crearea unui logo, etichete, website, promovare online, etc ? Este costisitor ?
Da, logo-ul a fost creat de un prieten, Mihai Băldean, de la Milothemes, website-ul, încă foarte simplu, l-am făcut eu, promovarea online tot eu o fac. Bannerele, cărțile de vizită, reclama, toate costă, dar de regulă au ori un impact direct, ori își fac simțite efectul pe parcurs.

14. Ce importanta considerati ca au acestea in succesul micutei voastre afaceri?
Mai ales factorul social media este extrem de important pentru noi. Este atât canalul prin care ne facem prezentarea, totodată fiind și mijloc de comunicare.

15. De unde va procurati materia prima?
După cum am menționat, prelucrăm materie primă proprie.

16. Este ea de origine naturala, prelucrata bio/eco? Folositi conservanti si aditivi alimentari?
Cred că trebuie să clarificăm ce înseamnă natural/bio/eco. ”Natural” nu înseamnă absolut nimic, doar sună bine. ”Bio” înseamnă ceva în Germania. În România ”Eco” este ceea ce contează. Eco se poate folosi doar după ce obții certificarea, după o perioadă de 3-5 ani de conversie către agricultură ecologică. Există unele condiții, din care majoritatea cunoaștem doar interzicerea utilizării substanțelor de sinteză. Pe lângă asta se mai pune accent pe bunăstarea animalelor (în cazul zootehniei), dar și a tratamentelor aplicate acestora. S-ar putea ca pe viitor să intrăm și noi în conversie, fiind doar unele puține puncte de care ar mai trebui să ținem noi cont. Dar ”natural”, folosit atât de des în România, nu confirmă decât faptul că produsele au fost obținute afară, pe câmp. De unde altundeva să provină grâul pentru pâine, de exemplu? De pe câmp, deci e natural. În afară de nuci și coniac, vin, piper, chilli și ciocolată, car ele folosim ca și condimente, nu adăugăm nimic produselor noastre. Singurul conservant folosit este sarea, respectiv apa sărată din Sovata, de la izvor.

17. Care sunt modalitatile disponibile de achizitionare si livrare a produselor voastre, in ce magazine va gasim?
Noi mergem foarte des la târguri, magazine sunt relativ puține care vând produsele noastre.

18. Care este motto-ul, crezul vostru? 
Orice ar fi, trebuie investit în calitate și în permanență facilitată creșterea acesteia, fără compromisuri. Calitate înainte de toate.

19. Ce dificultati intampina un mic producator pe piata din Romania ?
România, ca fostă țară comunistă, industrie instituționalizată, se obișnuiește foarte greu cu conceptul micului producător. Ne e frică, că dacă nu stă o fabrică în spatele unui produs, poate fi contaminat sau de proastă calitate. Adevărul este undeva la mijloc: există produse care sunt mai bune dacă au fost obținute într-o fabrică, și altele care, produse la nivel mai mic, au calități superioare celor de fabrică.

20. Care este feedback-ul din partea cumparatorilor, sunt multumiti de produse si de pret?
Cumpărătorii sunt foarte mulțumiți de produse, unii au însă o problemă cu prețurile. Asta pe de o parte pentru că compară produsele noastre cu cele industriale, gen cașcaval - care este cu totul și cu totul alt produs, dar ambele fiind brânză, seamănă la gust și consistență. Iar cel mai interesant de observat este că, există produse de patiserie sau laborator, fără ca ele să aibă perioadă de maturare, obținute cu materii prime din comerț și nu din producție proprie, care și ele se vând în târguri, la prețuri mai mari decât alimentul nostru. Aliment care, dacă nu ar fi din materie primă de calitate, nu ar ajunge la maturiate.

21. Recomandati-ne si alti mici producatori locali din regiunea dvoastra.
În Idrifaia locuiesc oameni iscusiți în producția de vin. Recomand celor care doresc ceva autentic de pe valea Târnavei Mici.

22. Cum colaborati, convietuiti cu ceilalti mici producatori romani? Credeti ca ar fi benefica infiintarea unei asociatii la nivel national care sa va sustina?
Până acum toți producătorii care i-am cunoscut mi-au fost dragi. Suntem o comunitate de oameni care doresc să aibă un impact pozitiv prin ceea ce produc și să avem consumatori mulțumiți. O asociație ar fi ceva foarte bun, dacă ar fi la nivel local/teritorial/național. Nu cred că trebuie să fie din start la nivel național, știm ce se întâmplă cu centralizări.

    La targuri si evenimente cei de la Manufactura de Branza iti ofera posibilitatea sa gusti un vin fiert, un punch de mere, sau clatite cu branza.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu